''TURİZM'DE MARKA ŞEHİR SAPANCA'' SEMİNERİ
Sapanca Turizm Derneği tarafından "Turizm'de Marka Şehir Sapanca" konulu seminer düzenlendi.
Sapanca'daki bir otelde gerçekleşen seminere Sosyal Sorumluluk Projeleri – Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Uzmanı Çiğdem Şener, İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarı THO Öğretim Görevlisi Salim Sınar, Akademik İletişim Bilimleri İşletim Sanat Uzmanı Şükrü Kara ve Akademisyen Ahmet Kara konuşmacı olarak katıldı.
Dernek Başkanı Berrin Yılmazer, toplantı açılışında yaptığı konuşmada, Sapanca'nın turizmi için yapılabilecekleri konuşmak için uzmanlarla bir araya geldiklerini ve toplantıya ilçedeki konaklama tesislerinin yöneticilerinin davet edildiğini söyledi.
Toplantıda daha sonra söz alan Çiğdem Şener, ilçenin ve işletmelerin tanıtımının daha verimli hale getirilebilmesi için neler yapılabileceği hakkında bilgiler verdi.
Salim Sınar ise ilçenin tanıtımı için uluslararası düzeyde dans ve çeşitli etkinlikler düzenlenebileceğini dikkat çekti.
Şükrü Kara, beden dilinin herkes için önemli olduğunu belirterek, bölgede bulunan işletmelerde çalışanların, müşterileri ile konuşma ve davranışlarında beden diline dikkat etmeleri gerektiğini söyledi.
Fotoğraf çekimi için Sapanca'nın çok güzel bir yer olduğunu ifade eden Ahmet Kara ise "Fakat buraya fotoğraf çekmek isteyen insanları çekecek çeşitli mizansen alanlar oluşturmak gerekiyor. Türkiye'nin bir çok yerine fotoğraf çekmek için gidiyoruz. Manzarayı her yerde bulabilirsiniz ama fotoğraf için özel alanları her yerde bulamazsınız. Çekilen fotoğrafların bir özelliğinin olması gerekiyor" dedi.
Toplantı sonunda konuşan Belediye Başkanı Doç. Dr. Aydın Yılmazer, turizmde iletişimin önemine değindi.
Bütünsellik düşüncesi ile hareket edilmesi gerektiğini ifade eden Yılmazer, şunları kaydetti:
"İnsan odaklı işletmelerin çalışanlarına belli periyotlarda iletişim eğitimleri vermesi gerekiyor. Bu bir yük değil büyük bir kazanım olacaktır. Bir işletmenin her şeyi çok iyi ve başarılı olabilir ancak kapıda misafirleri karşılayan bir çalışanın suratının asık olması tüm bu iyi olan şeyleri biranda söküp atabiliyor. Bütünsellik düşüncesi ile hareket etmek, tüm ayrıntıların bütünü oluşturduğunu unutmamak gerekiyor. En verimli yatırım insana yapılan yatırımdır."