MHP’Lİ MECLİS ÜYELERİ YHT HATTINI SORDU
MHP’li Belediye Meclis Üyeleri Sapanca Belediyesi’nde gerçekleşen toplantı sonrası Yüksel Hızlı Tren Hattı’nın ilçeden geçen bölümü hakkında soruların yer aldığı basın açıklaması yayınladı.
Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
Geçtiğimiz günlerde medyada Hızlı Tren güzergahının Sapanca geçişinin değiştiği ile ilgili haberler yer aldı.
Sapanca belediyesi kaynaklı olduğu anlaşılan haberlerde güzergahın üç boyutlu animasyonları ve bazı bilgiler bulunmaktaydı.
Daha sonra ise bu bilgilerin bazılarının doğru olmadığı açıklandı.
Devam eden günlerde güzergahla ilgili farklı görseller ve bilgiler gazete ve internet sitelerinde kullanıldı.
Sapanca Belediye Başkanı Aydın Yılmazer'in AKP İlçe toplantısında güzergahın değiştiğini yeni güzergahın daha güzel olduğunu açıkladığını yine medyadan öğrenmiş bulunuyoruz.
Birçok kişinin hayatını etkileyecek böyle hassas bir konuda doğru bilgi ve gerçeklerin halkımızla paylaşılması,yanlış anlamalara yol açacak çelişkili söylemlerin kullanılmaması gerekir.
Belediye başkanı güzergah hakkında yorum yapıp beğendiğini ifade ederken,hangi özelliklerinden,ne gibi avantajlarından dolayı değişikliği benimsediğini kamuoyu ile paylaşmalıdır.
Böylesi önemli ve geri dönüşü imkansız bir projedeki değişiklik duygusal sebeplerle geçiştirilmeyerek teknik gerekçeler ortaya konularak izah edilmelidir.MHP Meclis üyeleri olarak bir süredir kamuoyunu meşgul eden konu hakkında görüşlerimizi halkımızla paylaşır belediyeden de konuya gerekli hassasiyeti göstermesini bekleriz.
- Öncelikle YHT güzergahında Devlet Demiryollarının hangi binaları kamulaştıracağı belirsizdir.
- Güzergahın geçmesinden sonra mevcut halihazır durumda kullanılan taşıt yollarından tren hattı geçeceği için bu yolların alternatifi nasıl yapılacak belirsizlik taşımaktadır.
- Vakıf caddesi ile Mehter caddesini bağlayan alt geçit YHT inşasından sonra taşıt trafiğine açılabilmesi için yeterli mesafe kalmamaktadır.Yine Burcu Sokak alt geçide nasıl bağlanacaktır.
- Mehter cad.-Kuvai Milliye cad.-Ersin Cad. birleştiği ve Jandarma karakolunun önüne çıkan alt geçit hattın geçmesinden sonra nasıl düzenlenecektir.İlçemiz için önemli olan üç yolun kesiştiği bu noktada alt geçit yapılabilmesi için eğim verilecek bu durum taşıt trafiği için tehlike yaratacaktır.
- Kuvai Milliye caddesinden Hızlı Tren Hattı geçeceği için bu cadde yok mu olacaktır? Buradaki binalar kamulaştırma kapsamına alınacak mı ? Kamulaştırma yapılmayacaksa buradaki binalar hangi taşıt yolundan cephe alacaktır?
- Çarşı içi caddesi ile Özkum caddesini bağlayan alt geçit genişletilecek mi? Bu durumda yol bağlantıları nasıl yapılacak?
- Hızlı teren için yeni istasyon yapılıyorsa Mevcut tren istasyonu korunacak mı ve hangi amaçla kullanılacak?
- Mevcut pazar yeri binasını kurtarmak için hızlı tren demiryolu kaydırılsa da pazar yerinin bir cephesi tren hattı için kapatılacaktır.Pazar yeri binasının güneyinden başlayarak demir yolunun üzerinden geçirilen köprü pazar yerinin iki cephesini kapatacaktır.Üç cephesi kapanan pazar yeri nasıl kullanılacaktır?
- Bu alana yapılacak üst geçitlerin hepsi Kırkpınar mevkiinde yapılan üst geçit ile aynı mimari formda mı yapılacak? Hem mimari estetikten uzak olması hem de trafik güvenliği açısından tehlike oluşturması üst geçitler için endişe yaratmaktadır.Projede Pazar yerinden tünel girişine kadar 4 adet üst geçit bulunmaktadır.
- Hiçbir bina yıkılmayacak denen proje Kardelen sitesinin tamamen üzerinden geçmektedir.
- TEM otoyolunu alt geçitle geçecek olan hızlı tren güzergahı otoyolun mevcut zemin yüksekliği göz önünde bulundurulursa kaç metre zemin altına inecektir.Bu alanların Sapanca Gölüne yakın olması sebebiyle yer altı su seviyesi yüksektir.
- Sakarya caddesi de yükseltilerek üst geçit yapılacaktır.Bu yoldan cephe alan parsellerler zaten yol kotunun altında kalmaktadır.Bu durumda parseller nasıl cephe alacaktır.
- Sakarya caddesinin ve Fevzi çakmak caddesinin yükseltilip üst geçit yapılmasıyla kesiştikleri kavşakta eğimden dolayı trafik açısından tehlike oluşacaktır.
- Fevzi çakmak caddesinin yükseltilerek üst geçit yapılması buradan cephe alan parsellerin cephelerini kapatacaktır bu parseller üst geçit duvarıyla sınırlanacaktır.Şehir içi yol olan Fevzi çakmak caddesinden bu güzergahta hiçbir parsel cephe alamayacaktır.
- Daha önceki projede boş alandan tünel girişi değiştirilerek binaların üzerine alınmıştır.Ada sokakta bulunan binalar kamulaştırılarak yıkımı gerçekleşecektir.
- Daha önceki projede tünel girişi boş alandan yapılmaktayken Sofhan ve Aydın Gül sitelerinin altına kaydırılmasının gerekçesi de anlaşılamamaktadır.