2019'DA EN ÇOK SAHTE SERVİSLERDEN ÇEKTİK

GÜNCEL

2019'DA EN ÇOK SAHTE SERVİSLERDEN ÇEKTİK

Sapanca Tüketici Hakem Heyetinde yer alan bilgilere göre Sapanca'da 2019 yılında en çok gerçekleşen şikayet sahte beyaz eşya servislerinden kaynaklı olarak yaşandı.

Türkiye'de belki de kendini en fazla geliştiren meslek grubu dolandırıcılar! Sapanca'da da 100' yakın vatandaş 2019 yılında o dolandırıcılardan nasibi aldı. İnternet aramalarında çeşitli yöntemlerle kendilerini üst sıralara çıkaran yada 850 ve 444'lü hatlardan vatandaşları arayan şahıslar sahte 'yetkili servis' ibaresi ile vatandaşları ya dolandırdı yada mağdur etti.

4000 TL TAMİR BEDELİ

Kayıtlara göre; bu dolandırıcılar hem yetkili servis değil hem de çıkardıkları yüksek tamir ücretleriyle mağdur etti. Öyle ki 500 TL. değerindeki eski bir çamaşır makinesi için vatandaşın kredi kartından 4000 TL'ye yakın tamir ücreti çekildi. Diğer bir olayda dolandırıcılar buzdolabı tamiri için vatandaştan 200-250 TL'lik bir tamir için 1900 TL talep ederken bir başka olayda ise yarım yamalak tamiri yapılan beyaz eşya eve her tarafından darbe almış olarak telim edildi.  

3 FARKLI FİRMA

Verilere göre dolandırıcılar işlemlerini 3 farklı isim üzerinden gerçekleştirerek Tüketici Hakem Heyetlerinin elini kolunu bağlıyor. İnternette farklı bir firma tamire gelen fişte farklı bir firma ve kredi kartı slibinde farklı bir firma ismi bulununca yasal işlemler ya çok uzun zaman alıyor yada çözüme kavuşamıyor.

25 yıldır Arçelik Yetkili Servisi olarak hizmet verdiklerini belirten Engin Şirin, bu tür dolandırıcılık yöntemlerinin on yıllara sayısının çok hızlı arttığına dikkat çekti.

İNTERNETTE EN ÜST SIRADALAR

Vatandaşların özellikle internet üzerinde dolandırıldığını ifade eden Şirin, "Bakın şuan bile arama motorlarına her hangi bir markanın yetkili servisini yazsanız karşınıza çok sayıda sahte servis çıkacak. Gerçekten bir yetkili servis bulmak için ciddi anlamda mücadele etmeniz gerekiyor" dedi.

TANITICI KİMLİK İSTENMELİ

Vatandaşlara yetkili servis için ilk olarak ürünü aldıkları mağazaya danışmaları önerisinde bulunan Şirin, "İnternet birçok güzelliğinin yanında bu tür sorunları da yanında getirdi. Arama motorlarında kendilerini yetkili servis olarak gösteriyorlar. Vatandaşımız sorununun biran önce çözülmesi için soluğu internette alıyor ve sonrasında mağdur oluyor. Benim tavsiyem gerçekten tanıdıkları bildikleri servislere gitmeleri yada ürünü aldıkları mağaza üzerinden yetkili servislerle iletişime geçmeleri. Mutlaka yetkili servis olup olmadığı sorgulanmalı. Tanıtıcı kimlik istenmeli. Gerekiyorsa, o marka aranarak yetkili servis olup olmadığı öğrenilebilir. Mümkün olabiliyorsa arızanın evde giderilmesini istensin. Evde giderilemiyorsa teslim alınan ürünün özelliklerini tanıtan teslim fişi istesinler. Haberler sürekli bu şekilde dolandırılan vatandaşlarımızı görüyoruz. Eğer ürünü çalmazlarsa bu kez de yan sanayi parçalar takıp karşılığında yüksek fatura kesiyor" diye konuştu.